Google Analytics gebruiken
Je kunt met Google Analytics meer dan 80 rapporten genereren over de prestaties van een website. Zo is precies te zien wat bezoekers op uw site doen: waar ze vandaan komen, waar ze naartoe gaan wanneer ze uw site verlaten, of ze iets op uw site kopen, of ze een donatie doen of dat ze zich aanmelden voor een nieuwsbrief. Er is zelfs te zien in welke plaats een bezoeker zich bevindt wanneer deze de website bezoekt.
Het systeem werkt met behulp van vooraf ingestelde doelen die een website gebruiker activeert. Zo kan je meten hoeveel bezoekers de openingspagina bezoeken, en hoeveel er een bepaalde webpagina met informatie oproepen.
Technisch gezien is een doel een webpagina waar een bezoeker terechtkomt na een door u gewenste actie. Het is de pagina die wordt weergegeven nadat bezoekers de door u gewenste handeling hebben uitgevoerd.
Voordelen van doelen:
- U kunt eenvoudig zien hoeveel bezoekers een pagina bereiken.
- Inzicht in waar bezoekers het pad verlaten.
Met deze informatie kunt u de inhoud en het ontwerp van uw site verbeteren
Met doelen kunt u betere beslissingen nemen omdat u inzicht krijgt in het volgende:- Welke marketingcampagne of verwijzing tot de meeste conversies leidt
- De geografische locatie van bezoekers die het doel bereiken
- De zoekwoorden die leiden tot doelconversies